24 oktober 2008

Äntligen Fredag!

Då var det gjort.
Vi har återigen skrivit kontrakt Håkan och jag.
Den 1 januari styr vi kosan och vårt möblemang till en ny lägenhet.
Samma hus dit jag flyttade ihop med min älskade sambo för drygt 4 år sedan.
T.o.m samma adress, samma trappuppgång, inte samma lägenhet - utan en trappa ner.
Cirkeln är sluten.
Den här gången med något jag alltid velat ha... ett fönster över diskbänken ut mot skogen.
Det ska bli skoj att flytta, men 2 år på samma ställe innebär även 2 års gediget samlande av bröte som måste gås igenom och rensas.
För att inte tala om alla böcker som inhandlats under denna tid... böcker är roligt att ha men tunga när de klumpas ihop i lådor.

Övrigt under veckan...

Biljetterna till Melodifestivalen i Skellefteå släpptes idag.
Innan vi ens hann diskutera om vi ev. skulle bevittna spektaklet var de slut.
Skönt - Då slapp man fundera på det.

Prison Break startade med ny säsong i måndags.
Nu ska grabbarna ägna sig åt att bryta sig in istället för att bryta sig ut.
Omväxlande.
Hade hela gänget hamnat i ett tredje fängelse hade jag skippat den fortsättningsvis.

AIK fortsätter att sparka stjärt. 3:a i serien känns tryggare och ger mer harmoni i vårt hem än när de ligger och nöter runt slutspelsstrecket.

I morgon flyttar Trixi, Leos stora kärlek, ut till Bodan.
Det kommer att bli väldigt, väldigt trevligt.

Håkan firar för övrigt fredag genom att framkalla senadrag (kramp) i vaden, låret och hålfoten.
Vi har alla våra sätt att glädjas åt en stundande helg.
Må den bli trevlig för er alla - med eller utan kramp.

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med flyttningen!
Det här med sendrag och kramp...
Jag är begåvad med den äkta varan! Särskilt nattetid. :-)
Kram!
Mamma