04 oktober 2008

Syster på besök

I torsdags kom Sophie, Dennis och Stella hit.
Mycket trevligt.
Torsdagkväll var vi på hockey och såg AIK spöa Perras Färjestad med 3-0 och stämningen var god när vi lämnade arenan.
Det är inte många gånger per säsong jag går på hockey men faktum är att AIK aldrig har förlorat de gånger jag sett dem live (1 oavgjord, men ingen förlust).
Så, om man ska vara sådär hockeyskrockfull som en del är så borde jag kanske köpa säsongskort :-)

Vår lilla katt är mycket nöjd över att ha sin syster på besök.

Det innebär ju även lite semester för mig som kattmatte då jag kan röra mig i lägenheten utan att ha Zelda efter mig var jag än går.
Stella är för övrigt en mycket speciell individ och just nu går hon omkring och bär på en strumpa och skriker som om hon låg på dödsbädden.
Någonstan har hon oxå (se bilden) letat upp en hel hop med nyinköpta favoritleksaker (hårsnoddar).

Håkan har varit i Luleå hela dagen på innebandyturnering och själv har jag tillsammans med mina stallkollegor tagit ner sommarhagen. Ett klart hösttecken.
Men det var roligt att köra fyrhjuling och på 2.5 timme hade vi (4 pers) lindat in all tråd, samlat ihop alla stolpar och slagit ner nya för vinterns lite mindre hage.

I morgon varslas oväder igen (blåst och regn) och vi har kursdag i akademisk ridning för Lena.
Så det kommer nog vara gott om energi i hästapållen för att träna tramp... :-D
/Maria

Inga kommentarer: