06 oktober 2008

Tålamodsprövande jobb

Sitter och väntar på att en SAN-disk av modell stor ska initieras klart så att jag kan få formatera den.
Om den inte är klar innan 23:00 måste jag upp före skam i morgon och göra jobbet kl. 7, vilket ändå kommer att innebära att jobbet vi ska göra på disken i morgon inte kan påbörjas förrän arbetsdagen är slut och resten av veckan ska jag göra annat så då blir det inte av den här veckan alls.

Så ju längre jag sitter här och tittar efter en disk som inte finns, desto tröttare kommer jag att vara i morgon för att göra ett jobb som ändå inte kommer kunna slutföras förrän Gud vet när.
Planeringen sprack redan i morse och det finns noll utrymme för omplanering.

Återigen undrar jag vad det är för jobb jag har.
Ibland känns det så ofantligt meningslöst att jobba med IT.
Och all denna väntan på att saker ska gå klart...

Suck.

Rescan discs... näe, ingen disk.
Rescan discs... näe, ingen disk.
Rescan discs... näe, ingen disk.
Rescan discs... näe, ingen disk.

En gång till, sen skiter jag i det här.

Rescan discs....

/Maria, påbörjar dumpning av fysiskt minne.... Godnatt!

Inga kommentarer: