04 maj 2006

Den kom till slut...

Helt plötsligt var den bara här... våren :-)

Cyklade till jobbet med vantar och hem utan jacka.
Tyvärr är det väl kortvarigt, men den tillfälliga värmen chockade björkarna så att knopparna började röra på sig iallafall.
Men snön ligger kvar, i stora sketa högar.
Känns absurt att se högar med snö när det är över 20 grader.
Fattar inte hur det fungerar.

Idag har jag städat duschkabinen.
Äckelgöra som känns skönt att ha gjort.
Nu luktar det Vim i badrummet. :-)

För övrigt måste jag bara få nämna hur imponerad jag är av Håkans son, Linus.
Ibland befinner man sig i situationer då man behöver få svar på något som har med musik att göra.
Som t.ex. när man försöker lösa Melodikrysset, är i tvist med någon om vem som skrivit vissa låtar eller bara när man hör något på radion som man tycker är bra och vill veta vad det är.
En kort samtal och snabbt får man veta vem som ligger bakom låten, vad albumet heter, när det kom ut, vem som är producent, bandmedlemmarnas bakgrundshistoria osv. osv.
Otroligt.

Min egen musikkunskap begränsas till att veta att någon skrev något någongång, det var bra och det lät ungefär som något annat som jag inte minns vad...
Skulle jag någon gång behöva "Ringa en vän" i Postkodsmiljonären med en musikfråga är han självskriven.

Nu ska vi sova. En arbetsdag kvar, sedan helg.
Fort var det gjort.

/Maria

Inga kommentarer: