31 maj 2006

Googlebesökare

Vi brukar roa oss med att kolla in besöksstatistiken på vår blogg.
Man ser ju inte exakt vem som varit inne, men man ser IP-adress, host samt den länkande sidan (om man inte går direkt på adressen).
Den senaste tiden har vi börjat se allt fler besöksträffar som kommer via googlesökningar.
Senaste dagarna har sökare på fraserna: "marble reportage sundsvall", "evelyn kjellberg äntligen hemma", "sälteatern", "afrikas flaggor", "damunderkläder" och "att lägga plattor på uppfarten" träffat och därefter läst inlägg i vår blogg.

Mycket roligt :-)
Men man inser oxå att man kanske ska vara försiktig med vad man skriver.
För ett tag sedan ondgjorde jag mig över att det tar flera dagar för, från internetbanken insatta, pengar att komma in på Ica-kortet.
Heh, förra veckan såg jag att någon googlat på "ica bankkort" och därefter kommit till just det inlägget.
Inte för det, jag står för min irritation över att låna ut pengar gratis... men det nät från vilket surfaren kom från var ica.se.
Hoppas att det inte var någon på Ica som blev arg ;-)

Idag har jag besökt frisören.
Frisörer för mig är likställda med tandläkare, gynekologer och bilbesiktare.
Man är fullständigt utlämnad åt deras yrkesskicklighet och de kan, om de vill eller bara har en dålig dag, ställa till ett helvete för dig.
När jag flyttade hit hade jag grym ångest över att behöva lämna min frisör i Uddevalla.
Drog mig in i det längsta innan jag vågade låta någon i den här stan sätta saxen i mitt hår.
Men jag har hittat en frisör... och nu släpper jag henne aldrig!

Lägenheten är städad, allt är tvättat och struket, kattlådan tömd, dammet dammsuget och disken diskad.
Vilket innebär att jag kan börja packa inför resan...hem.
Jo, för när jag åker ner så är det faktiskt hem jag åker, men när vi vänder åter hit upp så åker jag oxå hem.
Hemma är där jag hänger min hatt.
Har ingen hatt, men en liten röd mössa som gör att jag ser ut som ett lingon (enligt Håkan).

Jag längtar så efter att få träffa alla igen.
Sist vi var nere var det vinter, kallt och nyårsafton.
Vi skålade och sa (skrek i falsett) "Om ett halvår sitter vi inte här!".
Nu har ett halvår snart gått... och snart sitter vi där. ;-)
Tvärr blir det bara tre heldagar, men vi kommer att ha hyrbil så att vi kan fara runt och hälsa på så mycket det går.

Kram och till några av er... vi ses snart!
/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem!!

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»