18 februari 2007

Helgen som gick

Under lördagen slappade vi ganska mycket.
Jag satt på golvet och organiserade om vår verktygslåda och Håkan lade ut en annons på Blocket med div. möbler vi inte längre har användning för.
Blocket måste vara det bästa som hänt sedan Internet.
Annonsen lades ut lördag förmiddag och redan nu i kväll har vi blivit av med fyra köksstolar, en TV-bänk och ett soffbord.
Fort var det gjort.
Kanske blir vi även av med ett köksbord som möbelköparna ev. oxå ville ha.

I går var det fest på Bladgatan igen.
Roligt som vanligt. Denna gång blev det ingen knivsliparkurs, men däremot blandades hejdlöst mycket drinkar.
(Jag höll mig dock till vin, en söndag utan baksmälla är värt för mycket nuförtiden...)
Värdinnans köksbänk såg ut som ett blodbad efteråt, med mixat hallongegg överallt, blandat med flaskor, glas, burkar och... dunkar (!).

När övriga festdeltagare i omgångar försvann med taxi mot stan bestämde vi oss för att traska hem. Sträckan mellan Bladgatan och oss är inte jättelång och en kylig kvällspromenad brukar göra gott.
Vad jag inte räknat med var den enorma snömängd som vräkt ner under kvällen.
När man dessutom är lite rund under fötterna, klockan är över midnatt och man är kraftigt pömsig är inte snöplumsning det bästa man kan ägna sig åt.

Så vi gick och vi gick och i dimmigt rus kändes snödjupet meterhögt och sträckan milslång.
Dessutom hickade jag hela vägen hem.
Oerhört jobbigt.
Flera gånger pep jag till Håkan att jag ville lägga mig bakom en bil och sova varpå Håkan skrattade rått och sa att "Du har du fan aldrig gjort lumpen".
Det var tufft och väl hemma hade alkoholen i mitt blod så gott som försvunnit och jag tröstades med O'boy och ostsmörgås.
Somnade sött och vaknade utvilad.

Hur festens groggdrickare mår idag vet jag inte, men det faktum att ingen av dem bloggat under dagen skrämmer mig lite.
Hoppas att ni lever??!

I morgon ska Zelda till veterinären igen. 10 dagar har gått sedan operationen och det är dags att plocka bort stygnen.
Hoppas att hon blir av med sin tratt nu, inte för att den längre verkar störa henne så mycket. Tvärtom så verkar den vara ett ypperligt hjälpmedel att plocka upp och bära omkring leksaker med.

Ha en trevlig arbetsvecka.
Puss och kram!

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Joda.. vi levde men Söndagseftermiddagen var trööög :-) Festen var desto trevligare, som alltid