03 februari 2008

Beach -08

Jag har en längre tid våndats över tillståndet på min lekamen. Jag har inte kört ett ordentligt träningspass för egen del sedan början på september. Att jag under hösten tränat ett innebandylag gör inte att man får någon vidare träning själv, det enda som motioneras är röstvolymen och planeringsförmågan. Inget av detta förbättrar dock muskler i mage, rygg eller kroppen i övrigt.
Maria håller igång rätt bra med hästjobbet, samt att hon börjat nyttja löpbandet och gymmet på hennes jobb.
Om man inte ska bli en soffpotatis sammanboende med en kvinnlig atlet är det nog dags att göra nå't åt saken, har jag kommit fram till.
Så, idag började tränandet.
Planen är att köra tre gånger i veckan med gamla hederliga Friskis & Svettis.
Det har funkat för mig förut så det borde väl funka även denna gång.
Man får förvisso inget deffat 6-pack på magen, eller biffiga biceps, men det brukar medföra ett ganska gott lagom-över-hela-kroppen-välbefinnande.
Om man nu bara lyckas hålla disciplinen uppe och gå dit varje gång man har tänkt...
/ Håkan

Inga kommentarer: