09 februari 2008

TV-klippning

Det finns många fördelar med att ha en mångsidig sambo.
Inte nog med att hon är duktig i sitt yrke (har jag både upplevt själv (det var så vi träffades), och hört av andra)), hon är också numera duktig på att sticka sockar, tack för den puffen Sara.
Hmm, förresten, apropå förra meningen, kan man ha dubbla parenteser i det skrivna svenska språket? Eller är jag miljöskadad av mitt arbete? Upplysningar om vad som gäller mottages tacksamt...
Men vad jag är nästan mest tacksam för av hennes färdigheter är att hon är en j*kel på att klippa hår! I alla fall mitt hår.
Förstå den fördel jag har när jag med jämna veckomellanrum kan sätta mig tillrätta på en stol framför TV:en och kolla in, som idag, skidskytte, medan Maria tar hand om mitt hår.
Och så billigt det blir!
Måste bara hitta på nå't att kompensera henne på lämpligt sätt för denna tjänst.
Man vill ju inte att hon ska sluta med detta pga bristande ersättning...

/ Håkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Att Maria var som gjord för raggsocksstickning hade jag aldrig något tvivel om. Men kan man få se en bild av det färdiga resultatet? Jag har ju bara sett hälften.

Ps. Väldigt snygg presbild får man säga.