02 juni 2008

Ännu ett hästinlägg

Mitt medrytteri har den senaste tiden mer eller mindre varit hästsköteri på heltid.
Leos ägare har skaffat valp och har för stunden inte riktigt tid för två "bebisar", så jag har erbjudit mig att ta ett större ansvar för storbäbisen.
Hon har dåligt samvete och tror att jag ska knäcka mig med stalljobbet.

Faktum är att det är raka motsatsen.

Just nu är det timmarna i stallet som är min räddning, det som hjälper mig att rensa tankarna och komma ner i varv.
Som tur är har jag en underbar sambo som inte bara tillåter att jag lägger 15-20 timmar i stallet under veckorna utan som dessutom ofta följer med och hjälper till.
När han inte följer med så är han hemma och städar och pysslar och fixar middag som står färdig på bordet när jag kommer hem.

Man har det som bra va... :-D

Nu väntar vi bara på en sak... flytten till sommarbetet.
Så snart hoppas jag kunna publicera en filmsnutt på häst med tokfnatt i hagen.

/Maria

Inga kommentarer: