28 februari 2009

AR-kurs

Kursdag i Akademiskt idag.
Har tränat på diagonalsluta mot skrittpiruett.
För er som inte är införstådda i den Akademiska ridkonsten och tyckte att det där lät konstigt och svårt så kan jag bara säga att; Helt riktigt, det är just vad det är.

Men Leo tycker att vår träning mest ska bestå av att testa det där med skolgalopp för det har han sett att de andra, coola hästarna gör, det ser häftigt ut så han vill göra samma likadant, även om han inte orkar.
Dessutom får man godis om man skolgaloppar och beröm av sin människa och det vill man ju ha, mycket av båda.
---> Vändning åt höger efter diagonalsluta... svårt sa Leo, skitsvårt sa Maria.

---> Maria försöker be om en helt vanlig högersluta. Leo skriker "Skit i det, nu tar jag galopp. Titta, jag orkar nästan upp... visst är jag duktig... ge mig karameller!"

--->..."och jag kan åt det här hållet oxå... åååååhej och hå, men var ska jag göra av alla benen?".

Roligt har vi i allafall, när vi vinglar oss fram på ridbanan. :-)

/Maria

Inga kommentarer: