17 februari 2009

Vad hände med minus fem?

Minns för ett tag sedan när man huttrande klev ut i -10 och tyckte att minus tvåsiffrigt är fruktansvärt kallt.

I vår frys har vi -20.
Det är ganska kallt i frysen.
Dagens ridpass genomleds i -25.

Efter 10 minuter på hästryggen frös jag som en gris.
Ögonfransar, näshår, fingrar och tår blev till frost ganska omgående.
20 minuter stod vi ut, världens tappraste häst och hans envisa människa som bestämt sig för träningspass oavsett väder.

Nu ska jag värma vetekudden i micron och krypa ner i en varm säng.
Kanske hinner jag tina upp innan väckarn ringer och det är dags att ge sig iväg ut igen.

Jo, Maria längtar ganska mycket efter sommar nu.

/Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, precis. Vad hände med brun sju egentligen? Här är också snorkallt, du vet på ett västkustigt sätt. Uggen frusen dimma letar sig in under halsduken och jag tror aldrig att det är så kallt som det faktiskt är varpå jag klär mig för dåligt. Ni är bättre på vinterkläder i skeå, det tror jag. Jag måste åka upp på studiebesök. Men du kan väl krama en snöboll å mina vägnar?

Kram!

Elisabeth sa...

Är impad av hur idog du är med ridningen !

Maria och Håkan sa...

Ja, Lillasyster. Faktum är att hur kallt det än blir här uppe så fryser jag faktiskt inte lika mycket som man kunde göra i Havstensund då det var 0-gradigt och snålblåst. Sånt väder är svårare att klä sig mot.

Tack Elisabeth, men det ska sägas att ridpassen vi gör är väldigt korta när det är så här kallt :-)
Längtar efter varmare tider och framförallt dagsljus.

Kram!
/Maria