11 februari 2009

Klippning av klor och hår

Försökte mig på konststycket att klippa kattens klor idag.
Klösbrädan nyttjas sparsamt, vilket får till följd att hon fastnar i allt!
Både medvetet och omedvetet.
När en klo återstod hade hon fått nog och slet sig, lyckligtvis innan hon klöste ögonen ur mig.
Att kloklippas är ungefär lika otäckt som att bli duschad, något jag inte ens försökt mig på även om det skulle vara bra för att minska dammtillströmningen i vårt hem.

Att klippa Håkan gick bättre, han fräser inte lika mycket och sitter faktiskt nästan helt still.
Jag behöver inte ens hålla fast honom.
Dessutom gick han in i duschen helt frivilligt efteråt.
Fantastiskt väldresserad och lätthadd! ;-)

Vi beslutade inomhus för hästarna i natt.
Det var kallt i Bodan och det känns som om det kan krypa under -20 under natten.
Sova-gott-faktor!
Att starta dagen med lite kroppsarbete i morgon före jag åker till mitt stillasittande, stressande, oroväckande ryggförstörande arbete är precis vad jag behöver nu.
Helt i enlighet med de råd kiropraktorn gav mig i dag.

Nattinatti!
/Maria

Inga kommentarer: