11 juni 2008

Ensam eller i grupp?

Nej, rubriken syftar inte på någon typ av obskyr verksamhet riktad mot de genitala delarna av kroppen, utan om hur man konsumerar sport.
När Sveriges fotbollslandslag igår mosade Grekland (ja, jag tycker att de var överlägsna ett konstigt spelande Hellas), satt jag hemma framför teven mol allena.
Och jag hade inget som helst emot det. Maria såg matchen på en sportbar ihop med några av sina kollegor, och det har väl också sin charm.
Att se på sport i stora sällskap alltså.
Men jag har ibland lite svårt att ta in känslan när man ser fotboll i stora sällskap. Förmodligen beror det på att jag har en tendens att störa mig på alltför högljudda, ibland inte alltför intelligenta kommentarer om spel, domare och spelare.
Jag vill kommentera själv.
Tyst.
I mitt huvud.
Jag är en så'n där tystlåten, analyserande betraktare.
Därmed inte sagt att jag inte har all respekt för de som vill dela idrottsglädje och dito sorg i stora sällskap, men det passar inte alltid mig, så är det bara.

Men, och det ska tilläggas, det är vansinnigt roligt att se hockey live i en kokande, brölande, sjungande ishall!!
/ Håkan

Inga kommentarer: