13 juni 2008

Fotbollsfest utan mullavänner är ingen riktig fest

Jag skulle vilja göra en liten kommentar till min sambos inlägg för två dagar sedan, om det där med att åtnjuta idrottsevenemang i ensamhet eller i grupp.
Jag respekterar verkligen hans vilja att sitta i ensamhet och tysthet när det vankas viktiga matcher på TV, jag sitter gärna med men försöker hejda mina glädje-/avgrundsvrål beroende på vilket lag som gör mål.
Men detta är ett område där vi definitivt är olika, Håkan och jag.

Jag saknar ofta våra vänner nere i Uddevalla, men när det kommer till EM/VM-fotboll är saknaden nästan smärtsam.
Det finns få saker som går upp emot en fotbollsmatch hemma hos Uffe.
Där vi iklädda blågula kläder sitter och skrålar som galningar och glädjs åt svensk framgång.
Där man får vråla sig hes "DET FINNS BARA EN IBRAHIMOVIC" och där det på väggen sitter ett reklamurklipp från Aftonbladet på Garniers produkter med Zlatan och rubriken "Italien har mjäll".
Där vår vackra blågula fana hänger ner från balkongen dit vi går för att vråla ut vår glädje över Uddevallas stad när bollen dunkas in i motståndarmålet.

Nej, fotbolls-EM blir inte detsamma utan er... så är det bara.

Men jag lovar, i morgon kommer jag ikläda mig den blågula tröjan igen och om Sverige gör mål kommer jag att skrika ändå... För kung och fosterland!
Trots Håkans förtret.
Men det får han ta.
Det är bara EM var 4:e år.
:-D

/Maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fotboll i all ära, men hellow jag hittade din sida när jag sökta på b12 och inser att jag haft samma problem som du, verkar vara svårt för läkarna att ta detta prov! Har precis fått tabletter och skall utredas hit och dit av en lovely magläkare som ÄNTLIGEN lyssnade på mej, har tom tjatat mig till neurologen på danderyds sjukhus som sket i vad jag sa och tog ett endaste prov: borrelia för ett halvår sedan. Kan inte fatta att läkarna inte lyssnar.... hoppas du e ok nu, själv mår jag sisådär men är mest aRG!

Gurra sa...

Tror hellre att jag tittar på A-ekonomi eller nyheter på samiskt teckenspråk än att titta på något så meningslöst som fotboll :P

Anonym sa...

Tjena Mina Norrlandsmullor!

I dag är det mycket riktigt fotbollsfest hos mig! Det kommer massor av folk. Synd att ni inte kan komma! Sätt er på flyget NU så hinner ni hit!!

Heja Sverige!!

MVh
Ulf

Sofia sa...

Hej!
Vi saknar er med när det är fotbollsfest o.s.v. Ni borde vara hos oss då!

MJAU!