04 juni 2008

Sommar i schtaan!

Idag var det premiär för den där stunden som jag bara älskar med den här årstiden.
Lunch på filt nere vid älven med Håkan.
Min arbetsplats ligger precis intill älven och när solen skiner och vindarna är varma finns inget bättre än att få slappa en liten stund i solen och längta efter kommande semester.
Än är det några veckor kvar, men det innebär förhoppningsvis många luncher som idag.

I morgon jobbar vi halvdag och eftermiddagen ska spenderas i Bodan tillsammans med några, som jag, hästgalna kärringar på min arbetsplats.
Vi ska få var sin privatlektion och för första gången ska jag få se vår instruktör rida Akademiskt och jag längtar...
Kameran är laddad och får jag hennes tillåtelse ska jag publicera bilder på henne och den häst hon har med sig som är ett av de mäktigaste djur jag sett.
Ett kallblod som kommit långt i den Akademiska ridkonsten.

Själv tog vi idag en promenad i skogen, Håkan, Leo och jag, i den varma eftermiddagssolen.
Visst blänker han, min lilla ögonsten :-D
Många timmars terapirykt de senaste veckorna ligger bakom... och kunde bara hästfan låta bli att rulla sig varenda gång han kommer ut i hagen hade han alltid sett ut så här.
Och jag hade haft mindre damm i näsan.


/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Gnider du in honom med olivolja innan ridturen också?
/groda