28 maj 2009

Dugnadsdag

Stämplade in på jobbet 05:55 i morse, för att jobba tre timmar och därefter stämpla ut.
For därefter direkt ut till Bodan för operation Dugnadsdag.

När jag flyttade Leo i augusti förra året rafsade jag bara ihop hans grejer, packade upp dem i lagom ordning med tanken att "det där går jag igenom sen". Men det där "sen" har skjutits upp och inte riktigt velat infinna sig samtidigt som oredan vuxit sig större och större.
Är det något jag har svårt för så är det oreda bland grejer, men efter en hel dags pysslande är det äntligen genomgånget, städat, rensat och packat så att jag hittar.

Hann dessutom med ett ridpass samt tvätta och smörja in delar av allt lädermaterial, bara en bråkdel förvisso, men det som är klart är klart.
Och när jag ändå hade farten uppe körde jag ut några skottkärror med otäcka stenar som krupit upp ur marken i hagen.

Mot slutet av dagen kom hovslagar-Peter och ryckte skorna på Leo.
Något förvånad häst som blev utsläppt barfota.
Viktförlusten av järnskorna fick honom till att börja med att lyfta hovarna väldigt högt. :-)
Men väl ute i hagen såg han riktigt nöjd ut. Tog en liten löprepa upp i backen för att testa hur det kändes för att sedan återgå till favoritsysselsättningen - äta!
Åh, vad jag vill att det här ska fungera.
Har redan tittat ut bootsen jag vill ha. Men måtten ska tas när han är nyverkad så vi får klara oss utan några veckor. Men det gör inte så mycket. Han kan behöva lite sommarlov och vila från det akademiska och det finns gott om härlig skogsmark att rida i.

9 timmars stalljobb vart det iallafall till slut.
Tyvärr har det stormat hela dagen så det var med en viss huvudvärk jag till slut stämplade ut från dagens andra arbetspass.

Men nöjd med dagen är jag!
Och i morgon är vi lediga Håkan och jag.

/Maria

1 kommentar:

Gurra sa...

Jag fattar inte riktigt.. Varför skall han inte ha vanliga stålskor? Och hur sitter de där bootsen fast?