06 maj 2009

Upprörd

Jag är i chock!
I dagens avsnitt av Mammas nya kille påstår Dr Drey (från Byske, vårdcentral) att Job Andersson i själva verket är 122 år, döende och mer svamp än människa.
Dr Drey menar därför att han ska lägga Job i formalin och turnera runt med honom som en sevärdhet a la elefantmannen.
Så idag tackade Job för sig... för sista gången.

Vad menar de??!
Är detta slutet på vår älskade folklivsfanatiker?
Är Jobs karaktär passé och förbi?

Om så är fallet blir jag vred, mycket vred.
Det finns bara en sak att säga om detta: SKOSEGNOSE!

/Maria

3 kommentarer:

Lillasyster sa...

Vad säger du?! Själv lyssnar jag bara på mnk via podradio, så jag är inte riktigt ikapp än. Men vaddå? Har de skrotat Job? Skandal! Inte okej!

Vad är nästa steg? Att göra sig av med Katla eller Livscoachen. Nej säger jag, rör inte Katla eller Sebastians pappa.

Vi ses i marschallens skugga. Amen.

Gun-Britt och Mosse sa...

Jag förstår att det är svenska dagens blogg är skriven på, men jag begriper ändå inte ett ord - fast jag är svensk -

Maria och Håkan sa...

Haha, när jag läser inlägget så här i efterhand ser jag att det ser lite lustigt ut...och inte så lite heller.
Särskilt ihop med Lillasysters kommentar ;-)

Men kontentan är att vi vill att bra radioprogram ska vara för evigt!
(Men tyvärr påstår Håkan att Bengt Strömbro har fått annat jobb... )