01 maj 2009

Sköna maj välkommen

Valborgs är färdigfirat och förstmajdagen är slut.
Strålande väder har vi haft och nu är det inte mycket snö kvar.
Valborgsfirandet gick av stapeln i Drängsmark, trevligt som alltid.

---> Fonduemiddag hos Magnus och Carina. Mycket gott!
---> Tussilagosar.
---> Brasan....
--->...när den brann som mest.
---> Grillade min första Valborgsfalukorvsbit. En norrlandstradition jag kan tänka mig att anamma.

Under dagen har vi varit i stallet. Håkan bytte till sommardäck på transporten medan jag fick en privatlektion av Karina på hennes Trixi.
Efter det blev det lite lek på ridplanen med Leo.
---> Organizing the tools.
---> Jobbigvarvet...

Och en liten filmsnutt vart det oxå, tack vare Håkan.
Observera att det är en av deltagarna på filmen som springer mer än den andre.
Det är inte lätt att få igång en vårtrött liten gubbe i 17-gradig värme.
Dagens övningar gick ut på att vi måste lära oss att försöka hålla avstånd när vi är bakom vår människa, speciellt om vår människa springer långsamt och det är lite svårt att ha koll på sina långa ben.
Mot slutet lyckades vi ganska bra, iallafall i skritt. ;-)

Lite hoppning blev det oxå, på en nivå som passar både mig och Leo.
Lågt och utan ryttare.



/Maria

5 kommentarer:

Gun-Britt och Mosse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gun-Britt och Mosse sa...

kan man bli annat än glad när man ser er :-)

Lillasyster sa...

"Bråååå" som Görel skulle ha sagt! Ni är så fina allihopa, både framför och bakom kameran. Kram!

Sofia sa...

Snyggt jobbat maria :)
riktigt impad!! :D
Kolla in rateborn.blogg.se och se montésadeln jag pravade :) jag kommer att skriva lite annat där oxå, typ tävlingsresuktat och träningar :) kram Sofia!

Elisabeth sa...

Ser jättetrevligt ut, mysigt :) Härligt också med värme men ändå all snö.