07 maj 2009

En mycket bra dag

...har det varit idag.

Trots att den började ganska grinigt med att jag halvstressad och lite sen upptäckte att någon lånat min cykelsadel utan att fråga.
Korkat att stjäla i ett kameraövervakat garage!
Cykeln står dessutom rakt i blickfånget från kameran så, pja, är man så lengräddad att man gör så kanske man är värd en begagnad cykelsadel.

Arbetsdagen flöt på fint, trots att vi bara var halva styrkan och hade ungefär lika mycket att göra.
Toppat med en helt fantastisk stallkväll.
Lyckades hantera ett ganska jobbigt problem jag fått med Leos hästkompis mha NH vilket gjorde att jag växte en meter i självförtroende och ridpasset därefter med Leo satt klockrent.
Vi är på banan med vår akademiska träning igen och det känns fantastiskt, vi behövde ett träningsbreak, så enkelt var det.

Kan inte låta bli att fundera över hur stor betydelse gårdagens kiropraktorbesök har för hur jag mår nu. Han knuffade till 6-7 låsningar (höft, ländrygg, korsrygg, bröstrygg, nacke och axel, igen!) och kort därefter var det som om molnen skingrade sig och livet blev roligt igen.
Så nu ska jag njuta av att vara symmetrisk så länge det varar, ett par veckor eller hur länge det blir den här gången :-)

Snart sängdags, men först ska jag vara fyllechaffis utåt Drängsmark och Ersmark.

/Maria

1 kommentar:

Sofia sa...

Grattis på födelsedagen Maria!!

Många kramar från oss i U-a!