09 augusti 2006

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport

Halva veckan har gått, nä, mer än halva.
Måndagen var helt okej, ganska mycket att göra.
Tisdagen var lite för lugn och idag har det varit rent tråkigt.
Visst finns det att göra, det gör det alltid på en IT-avdelning.
Problemet är att jag är ensam på driften den här veckan och är man det måste man vara beredd på eventuella incidenter.
Detta innebär att man inte kan dra igång med något större projekt eftersom man när som helst kan bli avbruten.
Så det har mest blivit småpyssel med saker som är helt okej att bli avbruten i.

Jag är inte jätteintresserad av sport, men friidrott ÄR trevligt.
Framförallt pga. att det alltid är något att se på TV.
Dessutom har jag en egen expert hemma i vardagsrummet som har svar på alla mina sportfrågor, och då menar jag ALLA.
Han är ett levande sportlexicon som vet allt om alla, hur högt de hoppat, snabbt de sprungit, långt de kastat, när, var, vem, hur och varför.
Fick just i denna stund veta att alla löparbanorna är 1 meter breda utom den innersta som är 1.20.
Fråga mig inte hur han fått reda på sånt, jag vill helst inte veta.

Några funderingar jag har angående friidtrott har han dock inte svar på... än:
- När det är så varmt som det verkar vara i Göteborg, varför måste höjdhopparna envisas med att ta av och på sig sina överdragskläder mellan hoppen? Vansinnigt omständigt.
- Vem kom på den korkade idén i 3-steg, att man måste sätta i samma ben de två första stegen när man troligvis kommit mycket längre om man använt varannat ben istället?
- Och VARFÖR finns det en gren som Gång... där man, som min exsvåger sa en gång, tävlar i att ta sig fram nästan så fort man kan.

Man undrar.

Förutom i idrottsfrågor har jag idag även engagerat min sambo i att montera ett barbord i köket. Det blev bra, mycket bra.
Nu har vi bara kvar det lilla problemet att försöka knö in ett köksbord och 4 stolar i vårt minimala förråd.

För er norrlänningar som läser detta så kan jag nämna att "knö" är synonymt med "att pressa in" alt. "att flytta sig".
Så, om någon ber dig att knö så ska du alltså helst inte stå eller sitta kvar utan "he" dig lite åt sidan.

/Maria

1 kommentar:

Gurra sa...

Barbord??? Man vill se en bild!