09 augusti 2006

Tofflor

Ja, nu är jag sådär igen. Grinig alltså.
Eller grinig och grinig är kanske fel uttryckt, men jag känner för att gnälla lite.
Det kan ju också vara så att det är jag som inte har fattat gejen, insett storheten, eller är oemottaglig för trender, välj själv det som passar bäst.
Men HUR, VARFÖR och av vilken ANLEDNING har "Foppatoffeln" blivit en så'n stor hit?
Folk bär dem ju överallt, till vilka kläder som helst och vid vilka tillfällen som helst.
Enligt mig finns det bara ett sätt att beskriva dem, och det är med ordet FULA.
Herregud, till och med folk på jobbet har börjat bära dem. Senast idag såg jag en av de kvinnliga cheferna spatsera omkring med dem. Iklädd en snygg top, flashig kjol och med dessa tofflor längst ner. Cheezuz, det såg ut som om hon hade snöskor på fötterna. De är ju helt enorma! Och i de mest gräsliga färger man kan tänka sig, exorcistgröna, chockrosa, gallgula osv osv.
Vilket skokulturellt sjunk.
Men jag gissar att Foppa himself skrattar hela vägen till banken när han ser folk ha dem på sig.
Det spelar ingen roll hur sköna de eventuellt kan vara, de är fula i alla fall.
Sådetså.

/ Håkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig.. Foppatofflor är det fulaste som finns. Om ni någongång ser mig vandra omkring i chockrosa foppatofflor så skjut mig :)