29 augusti 2006

Ont i magen!!!

Jag mår dåligt!
Det kryper i hela kroppen, det gör ont i hjärtat och magens innehåll är mycket nära utanförskap.
Det började strax efter 20:00 och det blir bara värre och värre.
Men jag vet varför...
...exakt samma sak hände för ungefär ett år sedan.

Idol.

Idol är ett bra underhållningsprogram, när de väl tagit sig genom förnedringsavsnitten.
Att se när unga människor helt utan självinsikt gör bort sig är smärtsamt.

Hur går det till?
Det skulle inte förvåna mig om ett TV-team förklädda till bohemiska fritidsledare placerar sig runt om på landets fritidsgårdar på jakt efter riktigt ordentligt tondöva ungdomar.
När de sedan har hittat de absolut värsta originalen ser de till att peppa dem in absurdum tills de tror sig ha en chans i en Idol-audition.
Till synes helt ovetande om att deras 30-sekunders anskrämliga framträdande kommer att visas, om och om igen i 4:ans årskrönikor och Bloopersprogram för tid och evighet.
Att deras tillkortakommande blir det roligaste fredagsmailet att cirkulera i varenda mailbox.
Deras smärtsamma försök att waila sig igenom Iaaiaiaaa will always love youououououuuu kommer att vara ringsignal på ett flertal mobiltelefoner och de kommer att vara samtalsämne i klassrum, fikarum och på caféer under hela hösten.

Men... i och för sig. De blir ju kändisar, på sitt sätt.
Agnes audition faller i glömska, men vem kommer inte ihåg "Baladalidala"-grabben?
Man kan bara hoppas att de gör det frivilligt och att de egentligen innerst inne visste att de skulle bli totalsågade av juryn.

Hur som helst, jag klarar inte av att se det.
The Ring var läskig, men det här är fan så mycket värre!!

Gnnnnn...

/Maria

1 kommentar:

Gurra sa...

haha.. Hemska jag är tvärsemot, jag ser bara uttagningarna. Efter det är det bara tråkigt.
Men visst, de kan vara lite väl elaka i juryn.