06 augusti 2006

Vardagen stundar

Som Håkan skrev tidigare idag, semestern är slut!!
Känns lite motigt men ändå rätt okej.
Mycket pga. att vi haft fyra ganska enastående veckors ledighet.
Vädret har varit fint, vi har rest runt och träffat folk och hunnit med att vila upp oss ordentligt.

Idag gjorde jag dessutom något jag aldrig gjort efter en semester.
Jag åkte in ett par timmar till jobbet och kollade läget.
Läste mail, planerade lite inför veckan och startade om en server som hängt sig.
Det var det bästa jag gjort på riktigt länge, det tog udden av nästan all jobbångest inför morgondagen. Håkan har gjort likadant.
Att kollegan som jobbade förra veckan hade gjort färdigt det ångestarbete jag var helt säker på att jag skulle behöva ägna måndagen åt gjorde ju inte saken sämre.
Hädanefter är han min idol!

Det har inte blivit så mycket bloggande på senaste tiden.
Jag skyller på någon form av datorallergi. Har inte velat slå på den alls eftersom jag vet att jag snart ska sitta där... minst 8 timmar per dag.
Istället har vi solat, badat och löst korsord.

I går kväll var vi på Skellefteå kommuns "personalfest".
En personalfest med ca 16 000 pers på Folkparken här i stan där Diggiloogänget uppträdde.
Det var en trevlig tillställning, men nästan lite väl mycket folk.
Dessutom verkade alla prata i telefon mest hela tiden eftersom mobilnätet var fullständigt utslaget. Detta fick till följd att vi tappade bort varandra några gånger utan att kunna ringa och säga var vi var.
Men det var himla skoj och Krutov rockade så fett att golvet sviktade rejält.

Nej, det känns faktiskt riktigt skönt att börja jobba i morgon.
Komma in i vardagsrutinerna igen och känna att man gör lite nytta.
Få komma igång med träning, Linedance och, nytt för i höst, ridning.
Och snart börjar ju alla bra serier på TV om igen...

Godnatt!
/Maria

2 kommentarer:

Gurra sa...

Kan man inte på något sätt ställa in så man får ett mail när någon kommenterat på bloggen?

Gurra sa...

Det löste sig. Fanns en inställning under publish. Mycket andvändbart då man glömmer hur många som kommenterat vad och man slipper kolla igenom varje inlägg flera gånger. Nu kommer det ett mail med kommentaren :)