20 augusti 2007

Flyttar vi minns

Den stora flytten är över.
Dotter+sambo, Skellefteå -> Eskilstuna.
Upplägget blev som så:

Torsdag
17:00 - 19.30 Packning av 1 st. 2-rumslägenhet i 1 st förhållandevis litet släp. Allt rymdes, nästan, ungdomarna hade varit grymt duktiga på att packa och skruva isär alla möbler och Håkan är kung på att packa släp.

Fredag
4:45 - Uppstigning
6:00 - Undertecknad fick skjuts till flygplatsen, flög till Stockholm, tåg till Eskilstuna, kvitterade ut lägenhetsnyckel, shoppade städprylar och frukostmat samt städade lägenheten.
7:00 - Håkan, Sophie och Dennis påbörjar långfärden mot E-tuna, pausar i Sundsvall för lunch med Linus, vidare mot E-tuna med ankomst 18:00.
(Hmmm, gick nästan väl fort med släp, men jag säger inget om det...)
18:00 - Logistikgenialisk Släptömning!
Håkan: Släp - Ytterdörr
Maria: Ytterdörr - Hissdörr.
Dennis: Hissdörr - Hiss upp.
Sophie: Hiss - lägenhet.
19:30 - Släp och bil tömt, släp återlämnat och 8 trötta armar påbörjar nästa pass, uppackning och möbelmontering.
23:00 Sängstupning!

Lördag
Tidig uppstigning med frukost, lite mer uppackning och resa till Ikea Västerås.
Inköp av bokhyllor, badrumsskåp och div. småpryttlar.
Vilsekörning i Eskilstuna. Sophie rattade lugnt genom stan med tre förvirrade kartläsare som omväxlande skrek "vänster, NEJ, höger, eller ja, int' vet ja'!"
Vi tog oss dock tillbaka, monterade inköpta möbler, packade upp resten, hängde gardiner och tvättade upp golven.
Vid 19:00 var allt uppe och allt på plats, så när som på CD-skivor, DVD-filmer och tavlor.
Vi avslutade med middag på en Thairestaurang.

Söndag
Hemfärd vid 8:00. I Hudiksvall tog helgens slit ut sin rätt och när Håkan hängde över ratten pga. kramp i ryggen fick han inte köra längre.
Jag körde till Sundsvall och där tog Linus vid och körde vidare upp mot Umeå, oerhört välkommen vila för både Håkan och mig.
Umeå - Skellefteå tog Håkan över igen och när vi svängde in på Lillhemsvägen kl. 17:45 var det ganska skönt att vara hemma.
Väl hemma passade vi på att hämta en fåtölj (man får passa på när man har kombi, hur trött man än är), handlade lite mat, fixade middag och stupade i säng.

Idag har jag fått "vila upp mig" på jobbet. Men det är först nu, efter tre timmar med Inger och Leo i skogen som jag äntligen lyckats sänka axlarna till normal nivå.
En förkylning lurar i näsan men jag hoppas den ger med sig... egentligen är jag nog bara trött.

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för vykortet!

/Lotta

Anonym sa...

Åh! vi körde slut på er, era stackare. Men tack så hemskt mycket för all hjälp! Vi hade nog gått under utan er.
Kram / Sophie & Dennis