02 augusti 2007

Udda resa

Jag tänker beställa en märklig resa.
Den 17 augusti tänker jag packa en liten väska, bestående av ett antal wettexdukar, skurtrasa, tvättmedel och andra städpryttlar.
Resan kommer sedan att gå från Skellefteå till Arlanda, från Arlanda till Stockholm och därefter vidare mot Eskilstuna.
Väl framme kommer jag att besöka en hyresvärd, hämta en nyckel, åka till en lägenhet mitt i stan och börja städa.

Är Maria full tänker ni nu?
Har Marias städdille slagit slint fullständigt så att hon far runt till slumpvis valda, utflyttade lägenheter för att få städa?
@:-D

Nejdå...
Resan kommer att göras i ett rent egoistiskt syfte.
Med den officiella ursäkten att städa, hämta ut nyckel samt göra en allmän rekning av den lägenhet dit Håkans dotter och hennes sambo ska flytta.
(Visst, det kan hända att de som lämnat lägenheten faktiskt städat ur den ordentligt, men detta är inget jag någonsin varit med om tidigare och lite egen urtorkning skadar aldrig.)

Den inofficiella ursäkten är att jag är väldigt orolig för att min kära, älskade sambo söndagen samma helg annars skulle ha tänkt köra ensam - efter en helgs flyttstök och därav antagligen trött därefter - hem från Eskilstuna till Skellefteå.
Och är han inte trött själv så finns det ett gäng polska bärplockare som mer eller mindre sömniga efter lång färd är på väg uppåt E4:an.
För att stilla min oro åker jag bekvämt ner med flyg (bilen kommer att vara fullpackad som den är) medan de tre kör neröver med bil och släp.
Utvilad kan jag sedan hjälpa de trötta långfärdarna att lasta ur släpet och... tja, alltid gör jag någon nytta iallafall.
Sedan kan jag lugnt sitta bredvid Håkan i bilen hem (och kanske även om jag mot förmodan får lov, köra några mil) istället för att ligga sömnlös och grubblig hela helgen han är borta.

Om det nu går att ordna.
Måste fixa kattvakt först, beställa biljett och få tag i någon av mina chefer först och höra så att det är okej att jag tar ledigt på fredagen...men det borde gå.

/Maria

1 kommentar:

Louise sa...

Hej!

Hoppas ni har det bra.Kul att ses. Nu ska jag försöka läsa i kapp på allas bloggar. Vi hörs snart hoppas jag. Kram din vän ända in