26 augusti 2007

Snart dags att ringa Störningsjouren

Klockan är 00:05 och jag börjar bli sne', jävligt sne'.
Grannen under oss har fest och med den nivå det är på hans musik och på hans gäster så skulle de lika gärna kunna röja loss i vårt sovrum.
Om det ändå bara varit i lägenheten de stökat på, men det är ett jävla rännande i trapphuset och ute på trappan samt utanför vår balkong där de förövrigt väljer att uträtta sina behov!!!

För ca en halvtimme sedan stod jag i köket och betraktade dem (som den sanna surkärring jag är) och såg att två av grabbarna började knuffas. Knuffet blev till sparkar och slag och vips så låg den ena av dem i grannens vinbärsbuske.
Då sprang Håkan ut.
Jag var livrädd att han skulle få stryk och stod med telefonen i högsta hugg att ringa 112.
Men Håkan är bra på att hantera såna där skitungar så efter ett tag lugnade de ner sig och klappade om både varandra och min sambo.

Men att han även bett dem dämpa sig glömdes nog bort så snart han sagt det, tonårsgrabbars minne efter kraftigt alkoholintag går inte ens att jämföra med guldfiskars, det är obefintligt!

Jag ska upp 7 i morgon, jag är förkyld och jag behöver all sömn jag kan få.
Men det lär dröja innan jag kan sova.
Öronproppar fungerar mot ljud, men vibrationerna i golven är svåra att dämpa.
För att inte tala om ilskan.
Jag kan inte sova om jag är arg och nu är jag faktiskt ganska ordentligt förbannad!

/Maria

Inga kommentarer: