12 augusti 2007

Jobbångest

Sista dagen på semestern.
Jobbångesten var påtaglig i morse och för att ta udden av eländet for jag dit en stund i morse.

Ångesten är inte enbart pga. att man haft 4 veckors semester utan även för att jag från och med i morgon byter tjänst. Från driftare till att sitta i Helpdesk.
Det kommer att bli jättekul att byta tjänst men det kommer att bli väldigt mycket nytt att sätta sig in i den första tiden och det är en aning stressande.
Men...det kommer att bli bra, tids nog.

Dagens arbete bestod i att flytta över sakerna i mitt gamla rum till mitt nya hörn i Helpdeskens kontorslandskap, Håkan hjälpte mig och nu känns det lite lugnare inför morgondagen.

Eftermiddagen tillbringade jag tillsammans med Inger och Leo.
Inger visade mig grunderna i Horsemanship och det var fantastiskt att se hur Leo svarade på de olika signalerna.
Det känns oerhört mycket tryggare att hantera en häst när man vet hur man ska kommunicera med dem. Jag har mycket kvar att lära men vi ska nog bli bra kompisar så småningom.

Efter promenaden selade vi (eller, inte vi, Inger selade, jag såg och lärde) på honom och gav oss ut och körde. Trots alla år i stallet så har jag konstigt nog aldrig upplevt att sitta bakom hästen.

En trevlig upplevelse.
På tisdag ska jag vara där själv för första gången och lite nervös är jag allt.

Men, först ska ett par arbetsdagar avklaras.

/Maria

Inga kommentarer: