22 april 2008

Beslut

Beslutsångest.
Beslutskramp.
Med betoning på ångest och kramp.

Jag står inför ett yrkesmässigt beslut som jag hela tiden vetat skulle komma.
Dock inte så här snart och inte i den omfattning det ser ut att bli.

Så just nu slits jag mellan trygghet och utmaning.
Mellan det som är och det som jag inte har en aning om hur det blir.
Jag är inte samma människa som jag var för ett år sedan men rädslan att återgå till samma stressmönster jag levde i då är stor.
Visst saknar jag arbetet med drift somliga dagar, men jag saknar inte sömnlösheten, våndan och magproblemen det ofta innebar.
Inte heller saknar jag nätterna då jag kunde vakna utan att kunna somna om förrän jag kopplat upp mig och kollat så att system jag ansvarade för gick som de skulle.

Driftteknikern i mig längtar ibland tillbaka till knepandet och knåpandet, men trivseln jag känner där jag är nu är stor... kanske lite för stor.

Vi får se hur det blir.
Nu ska jag sova.

/Maria

1 kommentar:

Gurra sa...

Ja, tänk med magen.

Hellre tråkigt och lite mindre betalt än att stressa och ta med sig jobbet hem.. om jag fått välja.

Kanske du kan prova ett tag och sedan gå tillbaka?