25 april 2008

"Är internättet avstängt idag?"

Det är fredag, Håkan sliter på jobbet med Malmöuppdateringen, katten vill leka, jag är skittrött och ja, grannen under har någon form av fest igen.
Uns, uns, uns, uns, dabbadabbadabbadabba, uns, uns, uns, uns... osv osv.
Tröttsamt.

Arbetsdagen har varit allt annat än lugn.

Jag minns fortfarande livet före det världsomspännande datanätet Internet.
Tiden då man gick eller ringde till sina kompisar istället för att MSN:a, Facebooka eller blogga.
Först när jag uppnått gymnasieålder gjorde Internet entré i mitt liv och föga anade vi hur stort det skulle bli.
Det var nytt, det var småkul men framförallt, farbannat segt med 14.4 modem.

Men idag...
Utan Internet stannar världen!
I allafall på vår arbetsplats.
En tjorvande proxy snörpte åt vår kontakt med omvärlden och förtvivlan var ett faktum.
Många samtal blev det och alla var inte så positiva.
Men, det löste sig och eftermiddagen blev ändå förhållandevis lugn.

Det ena arbetspasset avlöstes av det andra, i stallet med en tämligen harmonisk häst. Skönt att få rensa dagens hjärnstress med lite grovgöra och ridning.
Men nu är jag trött, så innerligt trött.
Nästa vecka jobbar jag bara måndag och sedan far jag söderut.
Ska få träffa mina nära och kära och vila upp mig en vecka.
Det ska bli skönt.

Trevlig helg.
/Maria

Inga kommentarer: