18 april 2008

Och så kom den då till slut...

...våren!
För bara en vecka sedan vräkte snön ner.
Idag har de sopat gatorna från sand och när jag cyklade hem på den ogrusiga gatan var de i full färd med att lasta bort de meterhöga snöhögarna till snötippen.
Jo, det är sant... kära vänner söderut.
Det finns faktiskt något som heter snötipp!

Håkan är på firmafest, med chartertema!
Antar att han just nu dricker paraplydrinkar under parasoll och vinner musiktävlingar.

Själv slappar jag i soffan med värkande ben.
Vårsolen smälter bort snön även i Leos hage och det som göms i snö kommer fram i tö.
Dvs gigantiska mängder bajs!
Så, 4 fulla kärror blev det idag, ett arbete som jag tror kommer att vara lääänge, allteftersom solen gör sitt jobb.
Herr häst var nyfiken och ville givetvis vara med och hjälpa till, hjälp som bestod i att han traskade runt i högarna och var i vägen.
Till slut tröttnade han och ställde sig och tjurade i ett hörn med en blick som sa:
"Du är den tråkigaste människa jag vet!"

I morgon ska vi ha sovmorgon, något av det bästaste som finns. Sen ska vi vara behjälpliga vid ännu en flytt på Bladgatan, därefter blir det innebandytillställning för Håkan och mer stalljobb för mig.
Mjo, helgen kommer nog att flyta på.

Kram!
/Maria

Inga kommentarer: