27 april 2008

Slut helg

Helgen börjar gnissla mot slut.

Lördagen var härlig. Inger och jag for ut med Leo i rockarden (vagn för två).
Solen sken, fåglarna kvittrade och snön börjar försvinna även i skogen.
Leo var harmonisk och vi likaså.

Håkan och jag cyklade till stan för en stunds shopping. Ett par skor och tre toppar till mig, ett par jeans till Håkan. Det tog inte ens en timme... shopping är som bäst när det går fort.
Väl hemma somnade jag en stund i vårsolen på balkongen med katten i knäet medan Håkan läste ut den sista GW Persson boken.
Har på honom förstått att jag har tre bra GW böcker att se fram emot under sommarens lata dagar.

Söndagen har varit dugnadsdag.
Håkan har tvättat bilen och bytt till sommardäck.
Jag har städat lägenheten och tvättat och strukit kläder.
Håkan for och tränade och när han kom hem satte jag saxen i håret på honom.
Så nu är allt runt om mig fint och välpolerat - bil, lägenhet och gubbe.

En arbetsdag kvar, sen ledig! :-D

/Maria

Inga kommentarer: