13 april 2008

Hästdag och god middag

Vi var på en enastående middag igår, hemma hos Annas föräldrar.
En stor buffé med massa godsaker med bl a den i särklass godaste kyckling jag någonsin ätit i mitt snart 33-åriga liv. Jag är fortfarande mätt.
Mitt matintag den senaste tiden har inte varit speciellt stort.
Portionerna jag fått i mig har varit ungefär hälften mot vad jag är van.
I går åt jag en jätteportion, sen hämtade jag mer... höll på att spricka och fyllde på ännu en gång.
Tyvärr blev jag aningen illamående och därefter himsket trött så vi lämnade festen förhållandevis tidigt.
Men trevligt var det, och framförallt gott!

Under dagen före middagen var vi i Bodan och tränade Akademiskt.
I motsats till dagens snöoväder så hade vi i går ett strålade väder, sol och vindstilla.
Vår lastträning med Leo har gett makalösa resultat och numera traskar han rakt in i transporten som om det vore hans egen box. Mycket skönt, för oss alla.
Han var glad att få återse sina kompisar och vårvärmen och glädjen visade sig i form av tokbrallningar i hagen. Tyvärr hade jag inte kameran förberedd annars hade jag publicerat en film på ett vårspralligt varmblod.













Håkan kom och hälsade på:













Häst på voltspår med djupt
koncentrerad ryttare:






I morgon är det måndag och tidigt skift.
Så, snart är det godnatt för mig.

/Maria

Inga kommentarer: