09 april 2006

Hög puls

Min kondition är slut, all, förbi, finito...
Att ha hållit sig undan all form av fysisk aktivitet i nästan ett halvår straffar sig.
Förr om man var sjuk en vecka och därför gjorde ett upphåll var det lite segt att komma igen, men det fanns ändå någon form av grundkondition att förlita sig på.
Denna grund är fullständigt utraderad och det är mycket obehagligt.

Fick efter ett batteribyte hos Burmans igen min pulsklocka häromdagen.
Testade den idag och blev riktigt orolig.
Min puls när jag sitter stilla i soffan ligger på mellan 90-100 slag i minuten.
Jag vet att klockan fungerar eftersom Håkan testade samtidigt och hade ca 40-50 slag färre per minut än jag.
Ska man omräkna min puls i kondition motsvarar det väl ungefär en kraftigt överviktig hjärtsjuk 85-åring.

Vi gav oss ut och sprang och efter 5.5 km normalt löptempo på plan asfalt hade jag en medelpuls på 170, max på 182.
Skrämmande.
Det enda som gläder mig är att det iallafall inte kan bli värre.
Det finns bara en väg tillbaka och det är att nöta åtskilliga mil för att försöka komma i form igen.

Och som sagt, nu kan det bara bli bättre...

Ice Age 2 var en mycket bra film och framför oss ligger två kortare arbetsveckor med en härlig påskledighet.

Mjau!
/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ica age 2? Handlar den om Stig och gänget? :P

Anonym sa...

Fixat! Nu är det inte ica age längre, eller coop time eller nå't...