17 april 2006

Legimitation, TACK!

Vi har nyss kommit hem från Ica Maxi efter vår veckohandling.
Framför oss i kassan stod en herre som tänkt köpa en grevéost och en dosa snus.
Snusen fick han dock inte med sig hem eftersom han saknade legitimation och på så sätt inte kunde bevisa att han uppnått en ålder av 18 år.
Att mannen i fråga firade sin 18-årsdag samma år som andra världskriget bröt ut spelade ingen roll. Regler är regler och de är till för att följas.
Kassörskan, född någongång på sent 80-tal, gjorde säkert bara sitt jobb.
Vad ska man säga...

Påskhelgen är slut, det gick fort.
De första dagarna tillbringade vi i Sundsvall hos Linus och Tove.
Våren hade kommit aningen längre 40 mil söderut och det inger hopp.
Sundsvall är en trevlig stad, många vackra gamla hus, trevliga restauranger... och lite udda klotter(!)
Vi fick även en inblick i hur det ser ut på en tidningsredaktion då vi besökte Dagbladet, där både Linus och Tove jobbar.
Det såg ut precis som jag förväntat mig.
En kreativ arbetsplats i kontorslandskap, IT-teknologisk skönhet i form av MAC:ar med platta skärmar och oändligt mycket tidningspapper.

I går var vi på middag hos en kollega, det blev trevligt, gott och lite sent.
Kanske var det därför jag slumrade till idag när jag försökte se Gudfadern II, kanske var det för att jag, hur mycket jag än försöker, inte tycker att detta "mästerverk" är bra.
Men, vissa saker i livet måste man helt enkelt ta sig igenom.

Nu ska jag laga lite mat, Håkan ska tvätta bilen.
Håkan mår mycket dåligt av smutsig bil.

/Maria

1 kommentar:

Louise sa...

Jag mår också dåligt av smutsig bil. Speciellt när den är smutsig innuti!!Håkan, du stger i aktning