06 april 2006

Kärlek

Det är mycket månad kvar på lönen och det är långt till våren.
Ytterligare 15 cm snö har vräkt ner, snö som blivit till motbjudande slask som försmädligt tränger in i skorna.
Sockan blev blöt och snön blev regn, sånt där snett som regnade in i näsan.

Men är Skellefteborna ledsna???

När jag gick till jobbet idag kände jag det redan när jag öppnade ytterdörren.
Det låg "som" i luften.
En gokänsla av en barnslig, gränslös kärlek...
Som små tjocka humlor traskade alla lyckliga människor runt i sina dunjackor och svartgula halsdukar, mössor, tröjor och nappar.
Alla man mötte log och hälsade glatt, stämningen vid fikat var uppsluppen och festlig.
Hänsyn, ödmjukhet och medmänsklighet rådde var man än gick.
T.o.m trafiken flöt fint. (Trots att polisen tog tillfället i akt och hade blåskontroll mitt i stan).
Den melankoli (nedstämndhet utan påtagligt skäl) som annars kan ligga som ett töcken en torsdageftermiddag i Skellefteå var som bortblåst.

När hockeypojkarna kom ner på stan för att hyllas var det mer folk på torget än då E-type var här på festivalen.
Hade Göran Persson, Kungen eller Jesus stått vid Åhlens så hade ingen sett dem.

Jag har aldrig upplevt något liknande...och det är underbart.
Måtte de åka ur elitserien nästa år så att vi återigen får uppleva samma perfekta samhälle då de kvalar in igen 2008.

S-K-E-L-L-E-F-T-E-Å, LET'S GO!!!

/Maria

Inga kommentarer: