02 oktober 2006

Glasögonormen is back

Ibland blir jag så trött på svenskheten.
Hade under morgonens cykeltur till jobbet tänkt svänga förbi den butik som öppnar lite tidigare än andra på morgonen, för att köpa snus.
Klockan var tre minuter i halv åtta (för er norrlänningar som läser betyder det 27 minuter över 7). Inne i butiken (som jag inte nämner vid namn men det är en känd kejda som säljer kioskvaror och äckliga bakeoffbullar) gick en ung tjej och plockade lite förstrött bland hyllorna, troligtvis i väntan på att få öppna butiken.
Jag hade inte riktigt koll på klockan utan ryckte bara i dörren, som givetvis var låst.
Tjejen tittade på mig, sedan på väggklockan och fortsatte därefter att sortera "vad-det-nu-va" i hyllan.
Att släppa in en kund tre minuter före öppningsdags var uteslutet.
Med snusabstinensen stegrandes i mitt blod vände jag grinigt på klacken och hädanefter köper jag mitt snus någonannanstans.
KONSUMENTMAKT!

För övrigt kan jag meddela att jag återigen blivit med glasögon.
Lasikoperationen jag gjorde för tre år sedan är fortfarande den bästa investering jag gjort.
Men den senaste tiden har jag märkt att en viss närsynthet gör sig påmind då jag kör bil i mörker.
Det gör mig dock inte så mycket, glasen i mina nya bågar har styrkan 0,5 istället för som tidigare 7,5 och dessutom ser man nästan lite bildad ut med glasögon ;-)

/Maria

Inga kommentarer: