27 oktober 2006

Stormen

Jag vet inte jag.
Enligt SMHI och riksnyheterna ska vi ha haft ett rent helvete här i dag i Västerbotten.
Och det är klart, det har snöat, och snön var tung, mycket tung. Dessutom har det blåst, ganska rejält till och med. Inte nog med det, pinsamt nog körde vi fast med bilen i den betongmodd som drivit ner på gatan i afton.
Men enligt mitt förmenande så har det inte varit så eländigt som det låter.
Dåligt väder, javisst, men absolut ingen katastrof.
Känns litegrann som att de överdriver.
Jag menar (som Zlatan brukar säga), det är ju ändå november snart, så det är på tiden att det kommer lite nederbörd i form av fruset vatten.

För övrigt börjar det bli dags för oss att börja fylla flyttlådorna med innehåll. Nästa helg får vi ju tillgång till den nya lägenheten. Något säger mig att det blir en del av helgens projekt, flyttlådefyllning alltså. Lagom skoj, men nödvändigt.
Som motvikt lär det bli någon form av fest imorgon lördag. Låter betydligt roligare än flyttlådorna...
/ Håkan

Inga kommentarer: