11 oktober 2006

Orka..

Som ni kanske läst i Marias inlägg här nedan så är det mycket nu.
Vi jobbar som de ivriga bävrar Center-Maud vill att vi alla ska vara, framförallt Maria som jag nog allvarligt måste hålla lite koll på framöver, så hon inte går in i den berömda väggen.
Just nu är hon och linedansar för att rensa hjärnan, och jag har just kommit hem och finner att jag inte orkar laga middag.
Iallafall inget avancerat.
Som tur var hade vi en burk i skafferiet av den basmat som borde finnas i allas köksskåp (om man inte är vegetarian): Bullens Pilsnerkorv!!
Så lätt! Så enkelt!! Så gott!!! Och framförallt: Snabbt.

Katten har gett upp om att få gå ut idag, och ligger bara och småsneglar hatiskt på mig.
Ja, ja.

Och vissa av Reinfeldts ministrar får löpa gatlopp mellan journalisthögarna, och svär förmodligen tyst inom sig själva för att de nånsin tog på sig jobbet.
Som ni kanske läst i ett av mina tidigare inlägg i våras nå'n gång, är jag en klar förespråkare för SVT. Vill man inte bara titta på hjärndöda nöjesprogram, suspekta freakshower och skumma dokusåpor, så erbjuder SVT faktiskt program där man kan vila lite i själen. Ska till och med erkänna att jag om tillfälle ges gärna ser på URs program.
Sådetså.

Så därför har jag inget till övers för en kulturminister som har gett f-n i att betala TV-licensen.
Det ska så klart alla göra så att mångsidigheten inom public service bibehålls. Allt tittande på TV kan/ska inte bestå av filmer och underhållning.
Sådetså. (Igen).

Vad gäller Borelius svartavlönade barnflickor är väl den största skandalen hennes bortförklaringar. Och den skummaste av alla var det där om att hon inte hade råd eftersom hon måste betala barnflickan själv. Hallå! Borde inte hennes man bidra till omsorgspengen för de egna barnen? Man undrar...

Nä, nu får det vara slut på gnället.
Maria kom just hem, och man får väl ägna sig en stund åt katten också, så hon inte bestämmer sig för att flytta och skaffa en ny husse och matte.

/ Håkan

Inga kommentarer: