16 oktober 2006

Mån dag

Ja hörni. Vad ska man säga.
Det avgår ministrar till höger och vänster dessa dagar.
Fast egentligen bara till höger om man ska vara noga.
Nästan så att man tycker synd om Fredde.
Alltså skriver jag inte mer om det. Statstjänsteman Persson hade ett intressant inlägg om detta på sin blogg häromdagen.

Vissa drägg som kallar sig Skellefteå AIK supportrar har också skämt ut sig under helgen (den så kallade Jonathan Hedström terrorn). Tyvärr har de, dräggen alltså, väl inget att avgå ifrån, annars hade det nog varit en god idé.

För att återgå till politiken så har ju budgeten presenterats idag. Jag har inte satt mig in i den, så den får vara okommenterad. Lika bra det, vem är jag att ha åsikter om den. Fast jag har hört att snuset ska bli dyrare. Det är väl iofs bra. Borde ju egentligen sluta med den dumheten. Eller så får man dra ner till att bli festsnusare.

För övrigt var vi på en trevlig fest i helgen. Efter glatt förfestande gick vi på lokal. Det mest uppseendeväckande med det var väl att man helt plötsligt, intet ont anandes, fick en kameralampa i ögonen. Nu var det ju guschelov inte jag som skulle filmas, utan vem kom där med en silikonblondin i varje arm om inte Bingo Rimér!
Tydligen hade dokusåpan "Being Bingo" gjort ett tvådagars nedslag i Skellefteås nöjesliv.
Nåja, de höll sig mest inne i VIP-logen, så de störde inte så mycket.

Ja, det får väl räcka för den här gången, vi hörs.

/ Håkan

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja där ser man...gästas Skelle av så fint folk som Bingo?!

För övrigt en av mina favoriter i TV-rutan...eller inte!! Men jag såg faktiskt första avsnittet på Bingo-dokusåpan...eftersom jag var på humöret att vilja sitta och kasta spydiga kommentarer mot fjanten som innehar huvudrollen!

/S.H.