22 mars 2007

Lillasyster

Lillasyster är här och trevlighetsfaktorn är hög.
Hon skriver tenta med katten som sällskap på dagarna och umgås med oss på kvällarna.
Dessutom lagar hon mat åt oss... och då snackar vi inte BOB grötkorv.

När hon anlände i tisdags blev det, som utlovat, räkor till middag.
Ojojoj, så gott.
Jag åt så jag mådde illa, sen åt jag lite till.

Dagen efter blev det räkmacka till frukost. Jag är annars en hyffsat generös människa, men idag åt jag upp resten, alldeles själv, helt utan att skämmas.
Men jag lovar, blir vi bjudna på surströmming på västkusten så ska Håkan få ha den rötna fisken helt för sig själv.

Arbetsveckan har för övrigt hittills varit... konstig.
Efter ett par veckors stiltje har det helt slagit om. Många, helt av varann oberoende, incidenter och problem som gör att dagarna bara rusat iväg.
Skönt, förvisso - men magen tar stryk :-(
Men så är det, jobbet som IT-tekniker. Ibland jävlas det lite, ibland jävlas det mycket och ibland jävlas allt.

I morgon är det dock sistdagen på veckan och fredagkvällen får Håkan och Sara klara sig själva.
Jag ska på avtackningsfest för de två kollegor som slutat.
Det blir renfilé till middag.
Ren är gott.

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Er!

Hoppas ni har det bra? Hälsa lillasyster Kristdemokrat från mig!

Glöm ej att kollaera båtkunskaper!