19 mars 2007

Full galopp och skaldyr i antågande

Nyss hemkommen från måndagens ridlektion.
Har rutinmässigt gnaskat i mig två ostmackor med O'boy och känner tröttheten gripa tag i mina ömma leder.
Det var hoppning på schemat idag.
Hoppning med hästen som har för vana att kasta av sina ryttare lite då och då.
Det står t.o.m på hans presentationsskylt.
"...lite busig och hoppar ibland bredvid hindren istället för över".

Men den gnagande oron jag kände innan var onödig. Det gick jättebra.
Fort och i galopp men bra.
Hoppskräcken jag haft med mig sedan barnsben är så gott som bortblåst.
Barnsbenen har dock med åren blivit stela kärringben.
Över sista hindret small höften till och nu kan jag inte riktigt lyfta benet.

Nåväl, förhoppningsvis rättar det till sig själv, annars får det bli ett par dyra naprapatbesök igen.

Och i morgon kommer Lillasyster.
Hon har lovat att ha med sig räkor.
Jo, ni läste rätt, RÄKOR!!!
Och nu pratar vi inte blöt, urvattnad Fällforsräka utan välmatad, salt, båtfryst västkusträka.

För er som inte vet så är just räkor det bästa man kan ge en fd Havstensundsbo.
Det suger redan i magen och i morgon blir det gomiddag!
Ååååh, vad jag längtar.
Och en hel vecka med Lillasystersällskap. Det behöver jag!

Godnatt!

/Lycklig tjej

Inga kommentarer: