18 juni 2007

Ankor, gröt och en smula sorg

Sommarvärmen har kommit av sig något.
Men likväl for vi ut på stranden och tillbringade dagen i varsin solstol och med varsin bok.
De stunder då det inte blåste var det riktigt skönt.
Det fanns t.o.m galningar som badade men vi höll oss på land.
Med jämna mellanrum kom en lite kompis fram till oss och tiggde Bragokex.
När sommaren är slut kommer ankorna runt Falkträsket att vara de fetaste ankorna i landet.

Kan även meddela att jag under kvällen påbörjat ett sorgeabete.
Luftslottet som sprängdes, som jag hade räknat med att njuta av under semestern är redan utläst.
700 sidor borta i ett nafs.
:-(
OCH NU FINNS DET INTE FLER BÖCKER AV STIEG LARSSON!!!

Hur ska man någonsin kunna hitta en författare som skriver lika bra böcker?

Det har varit en bra dag hursomhelst.
Har även påbörjat arbetet med hissgardinen och kommit en bra bit på väg.
Det där med att sy är lite speciellt.
När jag väl kommit igång är det väldigt svårt at sluta.
Men grovgörat är klart så nu sparar jag resten till i morgon.

Håkan kokade gröt till mig i morse, Grahamsgrynsgröt.
Ett steg närmare till ett nyttigare liv.
Faktiskt riktigt gott, och vem kan motstå en sådan här tallrik till frukost :-)

/Maria


Inga kommentarer: