21 juni 2007

Fåtölj av slaktad mupp

Pga. brist på solsken under vår semester samt ohälsosamt sug efter att fortsätta sy tog vi igår tag i ett projekt som vi tänkt göra länge.
Klä om vardagsrumsfåtöljerna.
Sagt och gjort, tyg inhandlades på stan.

Det låter kanske inte så svårt att sy ett fodral för en rektangulär dyna, med vanligt tyg på insidan och slaktad mupp på utsidan, men JO - det var svårt!

Det tog mig åtskilliga timmar att tänka och vrida och vända och sprätta och svära över eländet.
Trots att vi var två som tänkte så blev det ändå fel och efter att muppfanskapet gått igenom symaskinen och sprättats upp lika många gånger så tog jag i vredesmod en paus och fortsatte arbetet idag.

Visst hade det gått att få det bättre, men det här är bra nog.
Fåtöljen är iallafall lurvig och mjuk och vår fyrbenta familjemedlem älskar sin nya sovplats.

Before-.... och afterbilder




För stunden så har faktiskt mitt sömnadsbehov stillats... kraftigt!
Trist eftersom vi har två stolar och bara den ena är klar.

Men, först tar vi lite midsommarfirande så får vi se när jag orkar fortsätta.

GLAD MIDSOMMAR allihop!!

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

GLAD MIDSOMMAR!

Proffsigt jobb med fotöljen! Själv kan jag inte ens klä om en fyrkantig stolsdyna. :-)

Gurra sa...

Vad bra! När ni kommer hit står det 2 soffor och 4 stolar och väntar på att bli omklädda. :P


Kanske bäst att säga att jag bara skojade så ni inte ställer in er resa hit.