15 juni 2007

Grattis pappa...

... på födelsedagen idag.
Hoppas att presenten hann fram, annars kommer den på måndag :-)

Det är en sådan här dag man känner att avståndet till sina nära och kära är alldeles för långt.
Just idag har jag haft en oerhörd hemlängtan och saknat er alla där nere i södra Sverige.
Klumpen i halsen har suttit som en golfboll hela dagen och hade jag haft möjlighet hade jag tagit första bästa flyg ner till er... NU!

Jag vill promenera på kapp med min numera dagligen promenerande storebror.
Jag vill spöa honom i poker efter att ha ätit mig vrålmätt på Lottas goda tacos.
Jag vill dricka kaffe med mamma och pappa och lyssna på alla underbara historier om de gamla gubbarna från förr som berusade sig med eter eftersom spriten inte längre bet.
Jag vill vara med när min vän Louise får sitt första barn.
Jag vill åka till Koster och cykla.
Jag vill ha mullafest med glada skratt och drag under galoscherna.
Jag vill kasta ris på vännerna som gifter sig på lördag.
Jag vill sitta på den lilla balkongen i Uddevalla och dricka vin med Ulf och prata om livets väsentligheter.
Jag vill sortera foton i album när Ulf ser på fotboll och njuter av Tysklands hårda, maskinella spel.
Jag vill sitta i sjöbastun på Näs och sjunga "Här är gudagott att vara", dricka pilsner och hoppa naken i en svalkande Sannäsfjord.
Jag vill ta en fika på Snäckan med alla mullakompisarna.
Jag vill krama om och prata meningen med livet med Lillasyster.
Jag vill stå på Tjurpannan med vinden bitande i kinderna och se ut över det stormande havet.
Jag vill äta musselsoppa på Skaldjurscafét i Havstensund.
Jag vill göra allt som förr var så självklart och som numera ska hinnas med på några få sommardagar.

Norrland är underbart, på många sätt, och jag ångrar inte att jag flyttat hit.
Men just idag hade Sverige gärna fått vara ett litet land, med max en timmes bilväg till allt som jag saknar så mycket att det gör ont i hela mig.

:,-(

Men, det är iallafall semester nu, två veckor, därpå två veckors jobb och SEN, åker vi söderut.
Håkan är på fest med sin barndomskamrat.
Grannen under spelar musik så rutorna skallrar.
Katten har kompis hemma och jag ska lägga mig tidigt och titta på Rainman, en film man kan se om och om igen.

Kram allihop!
/Maria

2 kommentarer:

Gurra sa...

Ja det skall bli kul när ni kommer ner. Det blir en ny bekantskap för er att få träffa en mager bror. Kanske jag väger 80 kg då och smaskar på min marabouask.. men kom ihåg.. DEN ÄR MIN!! :P

Anonym sa...

Du ska veta att jag längtar hur mycket som helst efter dig! Men vi ses snart, äter räkor och pratar livet! (och när du skriver sådär bohuslänslängtigt känns det som om jag borde ta en sväng till Tjurpannan bara för att jag kan)
Kramar/Lillasyster