04 juni 2007

Govärmen kom till slut

Sambon säger att jag ska blogga.
Man gör som sambon säger.

Men egentligen orkar jag inte.
Det är så varmt, så varmt och ja, visst, man ska inte klaga. Men i sovrummet är det 28 grader varmt och jo, jag ser med fasa fram emot sommaren i denna lägenhet som inte likt den tidigare var ljuvligt 20-gradigt sval och belägen i källarplan.
Men, vår uteplats är fin och man kan ju alltid ta en kall dusch då och då alt. springa 150 meter söderut och svalka sig i älven.

Terminsavslutning på ridskolan i dag.
Nästa vecka är det ridläger tre kvällar i rad, sedan blir det hästfritt under sommaren :-(
Men jag hoppas att jag kan få följa med Sofia till Brönet någongång så att inte abstinensen blir alltför stor.

Stieg Larsson ligger fortfarande oläst på hyllan och det ger en aning klåda i läslustan.
Häromnatten drömde jag mardrömmar om att Lisbeth Salander var mycket vred över att jag inte tog tag i läsandet. Hon planterade virus på min dator och såg till att jag fick sparken.
Nåväl, först ska jag igenom P-O Enqvists "Livläkarens besök" samt "Blanche och Marie".
Av andra lånade böcker går före egna böcker.
Har aldrig haft dragning till historisk litteratur, men fick låna dessa och efter att under gårdagen så gott som sträckläst om Christian den sjunde och det galna danska hovet på 1700-talet får jag tillstå att Enqvist faktiskt är riktigt bra.

Tyvärr skedde denna sträckläsning i stekande sol så det är med kräftröda fötter, knän, nyckelben och knogar jag nu ska styra in i sovrumsbastun.
Sovrumsbastun som dessutom flödar i detta enerverande norrlandsljus.
Måste köpa rullgardin!
Godnatt.

/Maria

Inga kommentarer: