14 juni 2007

Skump, skump, skump...

Trött, slut och förbi!

Två kvällar i rad har spenderats i stallet på det ridläger jag anmälde mig till för att på något sätt försöka fylla på hästkvoten till brädden så att jag ska överleva sommaren.

Favorithästen jag tänkt ha är halt och mitt andrahandsval hade olämpligt nog sprungit in i en pinne som gått någon decimeter in i bogen så ja, det fick bli en annan häst.
Ett mörkbrunt (nästan svart) sto med grisögon och päronmage.
Söt men fullständigt omöjlig att rida.
Inte för det, hon är en jätteduktig dressyrhäst, kan det mesta, men SÅÅÅ LAT!
Sommarbetet hägrar och viljan att kuska runt med någon på ryggen är obefintlig.
Mina ben har med andra ord fått jobba galet mycket för att få henne att hålla sig i trav och faktiskt även i skritt.

Om det ändå bara vore det.
Hästkräket är även ökänt för att vara stallets i särklass mest skumpiga häst.
"Det kan väl inte vara så farligt tänkte jag", HA!
Kan meddela att i dagens övning med nedsittning i traven bytte min tjocktarm plats med mjälten, hjärtat hamnade någonstans strax under njurarna och lungorna pressades en bra bit in i blindtarmen.
Har aldrig upplevt träningsvärk i mina inre organ förr men nu vet jag hur det känns.
Aj!

Inför morgonens sista lägerdag har jag ansökt om annan häst och ridläraren hade inte hjärta att neka mig.

Puh!

Sova nu.
I morgon är det sista gå-upp-tidigt-dagen.
:-D Två veckors semester ligger framför oss och det ska bli oerhört skönt.

/Maria

Inga kommentarer: