19 juni 2007

The umbrella man

Idag har jag fått följa med Håkan till Blodgivningscentralen.
Av tre orsaker...
1. Ren nyfikenhet, har aldrig varit där och ville se hur det går till.
2. Tänkte höra mig för om även jag kunde få dra mitt strå till den samhälleliga stacken och skänka mitt blod.
3. Se till att min sambo inte tog ännu ett paraply som ersättningsgåva eftersom vi nu har så många att vi snart kan öppna paraplybutik.

Min nyfikenhet blev stillad, stället där man lämnar blod såg inget märkvärdigt ut. Det mest spännande som hände var väl att vi träffade en bekant.

Mitt blod ville de inte ha, mina blodvärden är i den nivå att jag snarare behöver påfyllning.

Så, vi lämnade stället 30 minuter senare... med ännu ett paraply i handen på min nöjda sambo.
Nåväl, det blir kanske en regning sommar.

Projekt hissgardin modell HUGE avslutades idag.
Att sy en hissgardin var inte så svårt som jag först trodde.
Visst svor jag en stund innan jag fick in rutinen med att färsta tygöglorna baktill som linan ska löpa igenom, men så är det alltid då man syr.
När man väl hittat en metod som fungerar går det som smort.
Håkan har sågat och filat till trä- och stålpinnar, fixat med upphängningsanordningen samt hjälpt mig att tänka och mäta de gånger jag drabbats av hjärnsläpp.
Nu återstår bara att se om gardinen passar i fönstret där den ska hänga...

Alltså, boken som skulle läsas under denna vår tvåveckorssemester är utläst, gardinen som skulle sys är klar så nu sitter jag och funderar på vad man ska hitta på innan nästa stora projekt drar igång:
- Flytt av svärmor från stor lägenhet till liten lägenhet.
Förhoppningsvis får vi tillgång till lägenheten innan helgen och har vi tur hinner vi klart innan festivalen nästa helg.
Det är iallafall vår plan.

/Maria

Inga kommentarer: