06 januari 2008

Kallt men myggfritt

De flesta i min omgivning är eller har varit förkylda den senaste tiden.
Med snuva, halsont, enerverande hosta och huvudvärk.
Sedan jag för två år sedan opererade bort mina halsmandlar biter inte förkylningar på mig på samma sätt.
Numera blir jag sällan förkyld, däremot har det virus som mina vänner, kollegor och familj haft under julhelgen satt sig som molande huvudvärk.
Oerhört jobbigt.

Med denna huvudvärk vaknade jag tidigt av väckaren på lördag morgon och begav mig till stallet för vår planerade lastningsträning.
Det var -17 grader och även om jag var ytterst tveksam att ge mig ut i kylan med något i kroppen som liknar virus så finns det inte så mycket att be för när det gäller stalljobb.
Man tar ett par panodil, klär sig varmt och pallrar sig iväg.
När man väl kommit igång så glömmer man bort att man har ont och värken kom inte tillbaka förrän hemma i duschen, fem timmar senare.

Resten av dagen och kvällen sovs och slappades bort.
I morse vaknade jag och hade en grym baksmälla... utan att ha något alkoholintag att skylla på.
Värktabletter och horisontalläge hela förmiddagen.
Det gav dock med sig något och när vi framåt eftermiddagen begav oss till Lövångersrevyn kändes det faktiskt helt okej.

Min första Lövångersrevy och jag är positivt överraskad.
Mycket välarrangerat och genomtänkt.
Jag måste dock erkänna att jag inte hängde med i alla repliker eftersom dessa framförs på dialekt. Men jag begrep ändå sammanhanget.

På väg in till Nordanåteatern traskade en äldre herre upp bredvid oss.
- "He jer som myggfritt idag"
- "Jo", svarade vi och log.
Söt farbror.

Nu är det snart sängdags, i morgon är det början på en helt vanlig arbetsvecka.
Många är tillbaka efter lång julledighet och nästan lika många kommer att ha glömt bort sina lösenord.

Kram och godnatt!

/Maria

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Hi hi jag var en av de som glömt lösenordet. Fick krångla halva dan innan jag kunde godkänna min lön. Ska aldrig mer låta mig övertalas till "säkra" lösenord och dessutom ska de skrivas upp på många ställen =)