14 november 2007

Ansiktsbok

Japp, då har vi varit och tittat på lägenhet igen.
Det är nu ca 1 år sedan vi flyttade in där vi bor nu och det är hög tid att röra på sig.
;-)

Men efter alla lägenhetsvisningar vi varit på börjar vi bli ganska kräsna så kvällens objekt är inte aktuellt.
Egentligen trivs vi väldigt bra där vi bor nu och det får vara ganska mycket bättre för att vi ska iddas plocka fram flyttkartongerna igen.
Som alternativ har vi plockat hem lite färgprover och blir det ingen flytt de närmaste månaderna så blir det troligtvis lite omstyling.

Vårt flyttardille får inte på något sätt misstolkas som orolighet och rastlöshet.
Vi är bara två inredningstokiga renoveringsfanatiker som tycker det är sjukt roligt att tapetsera och måla. :-P

Men som sagt, vi har snart varit inne i varenda lägenhet i stan och det slog oss med förskräckelse när vi för ett tag sedan kom på oss själva med att befinna oss i en lägenhet för andra gången... som vi tittat på tidigare... och ville inte ha den då heller.

För övrigt börjar jag få svårt att stå emot trycket.
Ett antal vänner, nuvarande som gamla barndomsvänner, har i omgångar skickat inbjudningar som jag ståndaktigt och medvetet låtit bli att engagera mig i.
Jag talar om det nya sättet att umgås.
Jag talar om det nya sättet att samla på kompisar.
Jag talar om Facebook.

Så, bästa vänner, snart är jag där.
Och då ska jag även starta grupper/forum med namnen:
"Vi som åt oss mätta på björnlim", "Flanellografen, underskattad pedagogik", "Länge Leve Lillstrumpa" och "Tourettes, ett bra och mycket lämpligt sätt att umgås".
Och jag kommer att kräva ett aktivt deltagande!

MJAAAAU!

/Maria

Dagens Googleträff: ostsmörgås i kaffe cancer
Undrar vilken sensationsrapport den sökaren hört talas om...

1 kommentar:

Gurra sa...

Ni måste meddela oss direkt ni skaffat facebook.

Kanske ni kan få mig att fatta vad som är så vansinnigt roligt med det.