25 november 2007

Att vara, eller inte vara...

Emedan jag dväljs i denna min kropps maskineri...
Det är något ruttet i den danska staten...
Att vara, eller inte vara...
GÅ I KLOSTER OFELIA!

Ja, i går var vi kulturella.
Någon gång varje år brukar vi gå på teater min sambo och jag och igår var det alltså dags igen.
Vi såg Hamlet regisserad av ingen mindre än Lars Norén.
Mina förväntningar inför denna föreställning kunde med andra ord inte vara annat än tungt, djupt och oerhört svårt!
Men jag älskar teater och så även denna.

Efter teatern åkte vi hem till Annas föräldrar vars hus var fullt av festande människor.
Själv var jag mycket imponerad över deras fina och välgenomtänkta kök.
Man har tittat på många snygga kökslösningar men där man blir lite sorgsen när man vet att den mest använda prylen är micron för värmande av Gorbyspiroger och Billys panpizza.
Så var det inte i Annas föräldrars kök.
Det syntes så väl att i detta kök lagades det mat!
Och jag börjar förstå var min vän Annas färdigheter i köket kommer ifrån.

Vid midnatt körde Håkan oss in till stan (jo, man går i regel ut sent i Skellefteå).
Jag hann tyvärr inte dricka i kapp våra vänner så jag skyller på detta när jag säger att det faktiskt inte var så roligt på Station 8.
Jag kände mig bara väldigt nykter och väldigt gammal.
Men jag fick den äran att ge Mikke tjejstryk i en vadslagning vilket förgyllde min tillvaro avsevärt.

Stackars Mikke.
Jag har aldrig haft någon vinnarskalle och är en sådan människa som gärna lägger mig i strider och tävlingar och anser att huvudsaken är att alla har roligt.
Men när det kommer till Mikke så kan jag gå genom eld bara för att få se hans underbart sårade och djupt kränkta uppsyn i de fall han får stryk i allmänhet... och tjejstryk i synnerhet.
Pengarna jag vann i vadet kan du behålla min vän, så även den öl som blev den reducerade vadslagningsvinsten.
Jag är helt och hållet nöjd med att bara ännu en gång ha fått ge dig en skopa tjejstryk.

Och för att knyta ihop säcken så citerar jag Hamlet:
"Om vi alla skulle få den behandling vi förtjänar hade vi alla fått stryk..."
TJEJSTRYK!

;-D

/Maria

Inga kommentarer: